Vi söker en kanslist

Vi söker en

kanslist till vår kommunväxel

Till arbetsuppgifterna hör bl.a. att sköta kommunens växelfunktioner, registrering och arkivering av kommunens handlingar och hantering av kommunens inkommande och utgående post.

För att på ett bra sätt kunna sköta dessa uppgifter behöver du:

  • ha en merkonomexamen eller annan lämplig utbildning
  • vara serviceinriktad och ha fallenhet och intresse för kundkontakter
  • ha god förmåga att i tal och skrift använda svenska, samt god förmåga att i tal använda finska
  • vara samarbetsinriktad och kunna ta egna initiativ
  • vara stresstålig

Datorvana och kunskaper i engelska räknas som meriter. Lön fastställs enligt AKTA. Befattningen besätts i arbetsavtalsförhållande med tre månaders prövotid om möjligt från början av oktober 2017. Innan befattningen tillträds skall ett godtagbart läkarintyg inlämnas.

Ansökan med CV inlämnas till Pedersöre kommun, PB 1, 68911 Bennäs senast den 11 augusti 2017, före kl. 15.00.

Närmare information ger kanslist Helena Torp, tel. 7850 111 eller fr.o.m. 7.8.2017 kanslisekreterare Carina Wärn, tel. 7850 103.

Pedersöre 28.7.2017
Kommunstyrelsen